Letteratura
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- ITIL® 2011 Edition - A Pocket Guide: Jan van Bon e.o.: Van Haren PublishingITILInglese
Since 2001 the Van Haren Publishing ITIL Pocket Guides have helped readers all over the world to understand the essentials of ITIL (IT Infrastructure Library), the leading framework for IT service management. This pocket guide does exactly the same as previous editions: offering a concise summary of ITIL, based on ITIL® 2011 Edition. We have condensed the full ITIL framework, found in 2000 pages, into just 200 pocket-sized pages! It means that this book is an essential time-saving and cost-effective guide to ITIL 2011 Edition.
- ITIL® Practitioner Guidance: AXELOS: TSO (The Stationery Office)ITILInglese
La ITIL® Practitioner Guidance è una guida pratica che supporta gli IT Service Manager a mettere in pratica la teoria ITIL attraverso Casi Studio, templates e scenari. Il volume presume una conoscenza acquisita di ITIL fino al livello Foundation ed inizia illustrando i principi guida di ITSM. Prosegue con la definizione di come questi principi guida sono essenziali per ITSM e come si relazionano con le filosofie ed i framework come DevOps, Lean e Agile.
- ITIL® Practitioner Guidance: AXELOS: TSO (The Stationery Office)ITILInglese
ITIL® Practitioner Guidance is a practical guide that helps IT service management (ITSM) professionals turn ITIL theory into practice through case studies, worksheets, templates and scenarios.
The book assumes knowledge of ITIL and ITSM up to ITIL Foundation level, and begins with a discussion of the guiding principles of ITSM. It goes on to explain how these guiding principles are essential for ITSM and how they relate to philosophies, frameworks and methodologies such as DevOps, Lean and Agile.
. - ITIL® Foundation Handbook: AXELOS: TSO (The Stationery Office)ITILInglese
Now updated in line with the 2011 syllabus. This handbook provides an introduction to the ITIL service lifecycle model and an overview of the ITIL qualification structure.
- ITIL® Service Transition: AXELOS: TSO (The Stationery Office)ITILInglese
‘ITIL Service Transition’ focuses on the broader, long-term change management role and release practices so that risks, benefits, delivery mechanisms and the ease of ongoing operations of services are considered. This publication provides guidance and process activities for the transition of services into the business environment.
- ITIL® Service Transition: AXELOS: TSO (The Stationery Office)ITILInglese
‘ITIL Service Transition’ pone l’attenzione sui ruoli interni al processo gestione del cambiamento più ampio e di lungo periodo e fornisce alcune linee guida di modo che i rischi, i benefici, i meccanismi di consegna e la facilitazione delle operazioni in corso del servizio siano presi in considerazione.
Questo libro fornisce una guida e delle attività di processo per l’inserimento dei servizi nell’ambiente aziendale.
- ITIL® Service Design: AXELOS: TSO (The Stationery Office)ITILInglese
Nell’ottica di venire incontro alle future necessità dell’azienda, ‘ITIL Service Design’ fornisce una guida per la produzione e il mantenimento delle politiche IT, dell’architettura e dei documenti per la creazione di nuovi processi e soluzioni IT attraverso appropriate e innovative strutture informatiche.
- ITIL® Service Design: AXELOS: TSO (The Stationery Office)ITILInglese
In order to meet current and future business requirements, ‘ITIL Service Design’ provides guidance on the production and maintenance of IT policies, architectures and documents for the design of appropriate and innovative IT infrastructure services solutions and processes.t.
- ITIL® Continual Service Improvement: AXELOS: TSO (The Stationery Office)ITILInglese
Alongside the delivery of consistent, repeatable process activities as part of service quality, ITIL has always emphasized the importance of continual service improvement. Focusing on the process elements involved in identifying and introducing service management improvements, this publication also deals with issues surrounding service retirement.
- ITIL® Continual Service Improvement: AXELOS: TSO (The Stationery Office)ITILInglese
Accanto alla consegna di attività di processo sistematiche e ripetibili, considerate parte integrante della qualità del servizio, ITIL ha sempre enfatizzato l’importanza del miglioramento continuo del servizio. Focalizzandosi sugli elementi del processo coinvolti nell’identificare e introdurre miglioramenti nella gestione del servizio, questo volume tratta anche l’argomento della fine della erogazione del servizio.